Handels, - & Abonnementsbetingelser

1. Generelle oplysninger    
CleanRooms ApS
CVR-nr: 33761619
Adresse:          Finlandsgade 30, 4690 Haslev
Mailadresse:   info@cleanrooms.dk
Websites:        https://www.cleanrooms.dk/
                        https://www.cleanrooms-privatrengøring.dk/
                        https://www.cleanrooms-erhvervsrengøring.dk/
Tlf. nummer:    40 111 787


2. Tilbud samt ordrebekræftelse
Dine køb og bestillinger af enhver art kan ved aftale med Cleanrooms ApS bekræftes med skriftlig ordrebekræftelse hvis du ønsker dette. Tilbud fra Cleanrooms ApS, som ikke angiver en nærmere acceptfrist, bortfalder automatisk efter en måned, hvis der ikke er en accept i hænde hos Cleanrooms ApS. Såfremt Cleanrooms ApS ordrebekræftelse afviger fra dit køb hos os, gennem tillæg, indskrænkninger eller forbehold, skal du inden 7 dage meddele Cleanrooms ApS, at dette accepteres for at ordren kan effektueres.

 

3. Priser og Specifikationer
Cleanrooms ApS forbeholder sig retten til at regulere priserne uden forudgående varsel. Dette gælder dog ikke for allerede bekræftede køb. Medmindre andet er angivet, er alle priser i danske kroner inkl. moms. Alle specifikationer, mål, vægt mv., på varer i kataloger, brochurer, produktblade eller andet salgsmateriale, er kun bindene i det omfang aftalen udtrykkeligt henviser til. Cleanrooms ApS tager forbehold for trykfejl.

 

4. Betaling
Vi tager Dankort, Visa, Mastercard samt Mobilepay for private kunder og erhvervskunder. Bankoverførsel er kun mulig for erhvervskunder. Se afsnit 4.1.
Faktura betaling er kun for erhverv. Se afsnit 4.2.
Der vil være særlige tillæg for særligt gods (kun erhverv). Se afsnit 4.3.

 

4.1 Kort, Mobilepay betaling samt (bankoverførsel – kun erhverv) 
Vi tager ikke kortgebyrer. Heller ikke på Mobilepay.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. 
Ved bankoverførsel (erhverv) sendes varerne ikke før betalingen er registeret hos os.

 

4.2 Fakturabetaling (kun erhverv)
Betaling skal ske senest den på fakturaen angivne fakturadato. Ved forsinket betaling beregnes en forhalingsrente på 18 % p.a., regnet fra den på fakturaen angivne forfaldsdato.

 

4.3 Kvittering
Din kvittering fremsendes pr. mail når købet trækkes på dit kort. Vi trækker først pengene når enten din(e) vare(r) er leveret af vores egne chauffører, gjort klar til forsendelse ved fjernsalg, eller ved rengøring, først når rengøringen af klaret hos dig. Du kan altid kontakte os, hvis din oprindelige faktura er bortkommet.
 

4.4 Miljøgebyr (kun erhverv)
Cleanrooms ApS pålægger alle fakturaer et miljøgebyr medmindre andet er skriftligt aftalt. Gebyret
dækker pålagte afgifter og omkostninger til oliepristillæg, partikelfilter, miljøcertificering, etc.

 

5. Abonnement
Når du tegner et rengøringsabonnement hos os, så skal du være opmærksom på, at du indgår i en fast betalingsaftale på dit dankort/debetkort/mobilepay mv., og som løber indtil at du selv opsiger den. Den kan du selv opsige ved at logge ind på din profil, eller kontakte os skriftligt på info@cleanrooms.dk, men angivelse af, hvornår du ønsker det løbende abonnement skal ophøre. 
Når du opretter dit nye rengøringsabonnement hos os, så acceptere du ved flueben vores handels,- & abonnementsbetingelser, samt at vi automatisk løbende må trækker pengene for din ønsket rengøring, når den er udført.
Du kan se den samlet pris for dit løbende abonnement, når du tegner det. Ønsker du at ændre i dit abonnement, skal opsige det på hjemmesiden, og derefter oprette et nyt. Ønsker du 2 eller flere forskellige typer rengøringer med forskelligt interval, så kan du oprette dette med 2 eller flere abonnementer som løber med forskellige intervaller.


5.1 Dit ansvar ved løbende betaling
Du hæfter for dit abonnement så længe det er aktivt. Se punkt 5 for opsigelse. Det er dit ansvar, at der er dækning på dit kort, så vi kan trække pengene. Er det ikke muligt for os at trække betalingen på dit kort. Du skal være opmærksom på, at kan vi ikke reservere betalingen på dit debetkort inden udførsel af rengøringen, eller får du ikke tilmeldt et nyt kreditkort inden rengøringens udførsel, så vil dit abonnement automatisk blive opsagt. Og den bestilte rengøring vil ikke blive udført.


5.2 Nyt kort
Skal du udskifte dit kort, hvis du får et nyt, eller det gamle er mistet, så kan du opdatere dine betalingsoplysninger inde på din bruger på www.cleanrooms.dk, eller ring til os på 40 111 787, for at få tilsendt et nyt betalingslink for opdatering af dine betalingsoplysninger.
 

6. Levering
Medmindre andet er aftalt, sker levering til den på ordrebekræftelsen angivet adresse. Cleanrooms ApS forbeholder sig retten til at dellevere, medmindre andet er aftalt.
Levering kan foregå med Cleanrooms ApS egen chauffør/danske fragtmænd eller GLS såfremt det gælder mindre pakker.
Varer der er mærket med "farligt gods" er ikke omfattet af normale fragtpriser. Priser på "farligt gods" bliver aftalt pr. tlf og derfor heller ikke under fri fragt, da arbejdet kræver særligt uddannet personelle til transporten.

 

6.1 Leveringsomkostninger
Køber afholder alle udgifter til levering, medmindre andet er aftalt.

 

6.2 Leveringstid og Forsinkelser
Den opgivne leveringsuge er regnet fra modtagelsen, af de fulde og endelige informationer omkring handlen, fra køber. Angivelsen af leveringsugen er skønsmæssig og uden forbindende. Leverer Cleanrooms ApS ikke inden for den fastsatte leveringsuge, eller inden for en, med hjemmel i punkt 6.3, fastsat leveringsuge, giver dette ikke køber ret til at hæve købet. Cleanrooms ApS ifalder intet erstatningsansvar for hverken direkte eller indirekte tab ved for sen levering.

 

6.3 Privatrengøring og dyr
Ved privatrengøring skal du, hvis du har dyr enten være til stede under rengøringen, eller skal din hund, kat eller andre dyr være låst inde på et værelse, hvor der ikke bliver gjort rent. Hvis dit dyr løber ud, når vi åbner døren, og ikke har været låst, er det ikke vores ansvar at dyret undslipper.

 

6.4 Privatrengøring og kørsel
I grundpakkerne er det inkluderet et standard kørsel gebyr, uanset hvor langt vi kører. Det er pr kr. 110 inkl. moms af grundpakkens værdi.

 

6.5 Risikoens Overgang
Cleanrooms ApS har forsikret egen fragt og risikoen for varerne ved transport med Cleanrooms ApS fragtbiler. Risikoen og forsikringen af varerne, overgår derfor til køber ved modtagelsen af varerne på bestemmelsesstedet for leveringen. Ved købers afhentning af varerne på Cleanrooms ApS lager, eller ved transport med købers egen fragtfører, overgår risikoen for varerne ved afhentningen af varerne på Cleanrooms ApS lager.

 

6.6 Force Majeure
Cleanrooms ApS leveringspligt udsættes, begrænses eller ophører i det omfang force majeure eller andre forhold som sælger, ikke er herre over, som kan forsinke, vanskeliggøre eller forhindre levering. Som force majeure og lignende forhold anses f.eks. krig, oprør, borgerlige uroligheder, blokader, karantæne foranstaltninger, strejke, lockout, brand, ind- eller udførelsesforbud, is- vanskeligheder, trafik- og driftsforstyrrelser i øvrigt, samt foranstaltninger af enhver art truffet af offentlige myndigheder eller af myndigheder, der kan sidestilles med, enten her i Danmark eller i udlandet, som kan forhindre sælgers dispositionsfrihed. I det omfang, og så længe sælger er under ovennævnte omstændigheder, og ikke kan levere, kan køber ikke kræve erstatning, evt. prisdifferencer m.v. Dette gælder også såfremt ovennævnte forhold indtræffer på ny i aftalens løbetid.

 

7. Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@cleanrooms.dk, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Du skal være opmærksom på, at der på følgende vare ikke er fortrydelsesret:

  • Fødevarer
  • Bestillingsvarer 
  • Eller speciel fremstillet produkter, der fx kan være med special mål mv.

Fødevare kan kun fortrydes, hvis det endnu ikke afgået fra lager. Er det sendt, er der inden fortrydelsesret.

 

7.1 Returnering
Hvis du som kunde ønsker at benytte din fortrydelsesret, så skal varen leveres retur for kundens regning, og produktet må ikke være taget i brug/forsegling brudt mv.
Vi tilbagebetaler 80% af værdien af købet du har fortrudt, dog ikke fragten, når vi har modtaget varen retur hos os, og har behandlet din returnering. Se afsnit 6 vedrørende returnering af varer.
Hvis vi har begået en fejl, og fået afsendt forkert produkt/defekt produkt, er ombytning på vores regning.

 

7.2 Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Du skal selv betale fragtomkostningerne ved returnering af en del af din ordre du ønsker at fortryde. Se afsnit 6 vedrørende returnering af varer.
Vi tilbagebetaler 80% af værdien af købet du har fortrudt, når vi har modtaget varen retur hos os, og har behandlet din returnering. Dog ikke fragten.

 

7.3 Annullering og udskydelse af ordrer
Annullering og udskydelse af ordrer, fra købers side, sker kun ved forudgående skriftlig aftale med Cleanrooms ApS. Cleanrooms ApS forbeholder sig retten til debitering af omkostninger ved en sådan annullering eller udskydelse. 

Ønsker du at udskyde eller annullere din fysiske ordre.

  • Ved udskydelse skal vi have besked senest 24 timer før leveringen.
  • Ved annullering skal vi have besked senest 48 timer før leveringen.

Informationen om udskydelse eller annullering kan kun ske på mail til CleanRooms på info@cleanrooms.dk.
CleanRooms kan frem til dagen for leveringen af produktet/erne, annullere eller booke en ny tid med kunden, mod forudgående aftale med kunden, hvis der opstår sygdom mv. hos CleanRooms.

 

7.4 Tjenesteydelser
Der er ingen returret på udførte tjenesteydelser.

Ønsker du at udskyde eller annullere din tjenesteydelse/privatrengøring.

  • Ved udskydelse skal vi have besked senest 24 timer før udførselsen
  • Ved annullering skal vi have besked senest 48 timer før udførselsen

Informationen om udskydelse eller annullering kan kun ske på mail til CleanRooms på info@cleanrooms.dk.
CleanRooms kan frem til dagen for udførelsen af tjenesteydelsen, annullere eller booke en ny tid med kunden, mod forudgående aftale med kunden, hvis der opstår sygdom mv. hos CleanRooms.

 

8. Mangler og Reklamation
Cleanrooms ApS har ret og pligt til inden for en 24-måneders periode, fra en vares levering, at rette fejl og mangler på den pågældende vare. Dette gælder ikke forbrugsvarer. Der kan på enkelte produkter være garantier ud over reklamationsretten. Cleanrooms ApS forbeholder sig retten til ombytning ved konstaterede fejl eller mangler på en vare. Køber har undersøgelsespligt, og skal uden ophold give Cleanrooms ApS meddelelse om en eventuel fejl eller mangel ved varen. Sker dette ikke straks mister køber retten til afhjælpning eller ombytning af varen. Cleanrooms ApS er ikke erstatningsansvarlig overfor driftstab, tabt arbejdsfortjeneste eller andet indirekte tab. Cleanrooms ApS hæfter ikke for fejl eller mangler på varer som er en følge af naturligt slid, overlast, usædvanligt brug, mangelfuld vedligeholdelse, mangelfuld betjening, ændringer foretaget uden Cleanrooms ApS skriftlige godkendelse, reparationer eller justeringer udført af andre end Cleanrooms ApS egne folk.

 

9. Produktansvar
Cleanrooms ApS henviser til den gældende lovgivning og praksis herom.
Bliver Cleanrooms ApS pålagt produktansvar af tredjemand er køber forpligtiget til at holde Cleanrooms ApS skadesløs i samme omfang som Cleanrooms ApS ansvar er begrænset i forhold til ovenstående bestemmelser. Fremsætter tredjemand krav mod en af parterne i henhold til produktansvar er denne part forpligtiget til uden ophold at oplyse den anden part om dette.

 

10. Ejendomsforbehold
Ejendomsretten til varen overgår først til køber, når hele den aftalte købesum er betalt.

 

11. Lovvalg og Værneting
Aftalen samt eventuelle bilag er underlagt dansk ret. Eventuelle tvister der udspringer af aftaleforholdet, behandles ved Cleanrooms ApS værneting i første instans.